Guide til at blive en Instagram-influencer

Uanset om du lige er begyndt at få flere tilhængere, eller om du har leget med indholdsskabelse i flere år, så læs videre for at få brugbare råd om, hvordan du bliver en Instagram-influencer.

Skriv billedtekster, der giver dit publikum en grund til at gemme eller returnere

Den nuværende Instagram-algoritme prioriterer indhold i dit feed efter interesse. Med andre ord er dit feed organiseret ud fra, hvor interesseret du vil være i at se det visuelle indhold, læse billedteksten og engagere dig med det.

 

Med dette i tankerne, lav billedtekster, der giver dit publikum en grund til at gemme dit opslag eller besøge din profil. En måde at gøre dette på er at strukturere dit indhold omkring en specifik opfordring til handling (CTA). Spørg dig selv, hvad vil jeg have mit publikum til at gøre efter at have set mit indhold? Nogle almindelige eksempler inkluderer at bede dem om at svare på en prompt, gemme dit opslag, dele det med andre eller besøge din blog hjemmeside fra linket i din bio.

 

Planlæg dit indhold til at sende på optimale tidspunkter

Den bedste måde at få så mange øjne som muligt på dit indhold er at poste det, når den største del af dit publikum er online. Instagram planlægningssoftware som Later, Planoly og Hootsuite kan automatisk beregne det bedste tidspunkt at skrive på din konto og poste indhold for dig.

 

Hvis du ikke ønsker at bruge planlægningssoftware, er de universelle bedste tidspunkter at sende til dit Instagram-feed:

 

  • Mandage kl. 11.
  • Tirsdage og onsdage fra 10.00 til 13.00.
  • Torsdage og fredage kl. 10.00 og 11.00.

 

Selvom ovenstående tidspunkter er understøttet af data, kan de bedste tidspunkter at poste for din specifikke målgruppe være anderledes. Noter de tidspunkter og dage i ugen, du poster, for at se, om der er nogen mærkbare spidser eller fald i engagementet.

 

Post konsekvent

Det kan være svært at følge en konsekvent opslagsplan – især hvis dit liv uden for Instagram er alt andet end konsekvent. At holde sig til en fast tidsplan er dog vigtig for at etablere fortrolighed og tillid til dit publikum.

 

Tænk på dit indhold, som du ville gøre på et tv-program, der sendes på et ensartet tidspunkt for at give seerne mulighed for pålideligt at tune ind. Hvis dit publikum ved, hvornår de kan forvente dit indhold, vil de være mere tilbøjelige til at tune ind og engagere sig med dig.

 

Brug relevante hashtags

Hashtags er et vigtigt opdagelses- og engagementsværktøj på Instagram. En undersøgelse viste, at indlæg, der bruger mindst ét ​​hashtag, ser 12 % mere engagement i gennemsnit.

 

At vælge hvilke hashtags der skal bruges afhænger af, hvem dit publikum er. Når du udfører hashtag-undersøgelser, skal du læne dig ind i disse to spørgsmål: Hvem prøver du at nå ud til, og hvad leder de efter online? Du vil bruge hashtags, som din ideelle følger måske bruger eller søger efter. Et hurtigt blik på de typer billeder under hvert hashtag, du overvejer, vil hjælpe med at afgøre, om dit publikum bruger det.

 

Tjen penge ved hjælp af brands

Der er en verden af affiliate marketing og sponsorer. Det er når du modtager provision for køb foretaget af dine følgere, enten på deres webshop, eller få oprettet din egen professionel hjemmeside hvor du kan sælge dine egne merchandise.

 

Find dine styrker og gå over dine svagheder. Lær af eksperter om dit indhold. Til sidst vil du finde din stil uden selv at være klar over det, og du vil begynde at få flere og flere følgere.