Sådan designer du til de unge

Der er kæmpe forskel på, hvordan man designer til unge og hvordan man designer til voksne eller ældre. I denne artikel vil der være fokus på ungdommen, da det er dem som er de sværeste at designe til. Unges opmærksomhed er generelt dalene, derfor er der to måder, hvorpå du bedste rammer de unge. Det er enten ved konstant at være fængende og relevant eller ved at være simple og attraktiv på kort tid. Dette er to svære måder at designe på, men det virker og en kombination af begge vil give super god mening. Her i denne artikel vil du kunne læse og lære meget mere om det, samt høre lidt mere om projekter, hvor du kan bruge begge dele på en relevant måde.

Ved at kombinere det simple og effektive med det relevante og fængende får du de bedste resultater hos de unge

Med unge er der fuld fart på, både i udvikling og i væremåde, deres interesser ændre sig konstant og deres udvikling er så hurtig, at de skal fokusere på mange ting på én gang. Derfor er det også vigtigt, at du kommer med fængende eller hurtige resultater eller budskaber når du designer til unge. Et forsøg, hvor de unges opmærksomhed kan fanges enten på en fængende eller relevant måder eller ved på en hurtig og simpel måde, er forsøget med piller der forhindre HIV, læs om forsøget her. Det kan holdes fængende og relevant ved at fokusere på miraklet i det og hvad de unge kan få ud af det. Men bare alene overskriften er i sig selv fængende og simpel. Et hurtigt budskab kastet på bordet med relevans. Her ser man en måde, hvorpå begge metoder er brugt og det virker. På samme måde kan du overføre det til dine designs eller budskaber og det er den bedst mulige måde, hvorpå du kan indfange ungdommen i Danmark.